Ik maakte ze met ongezoete sojamelk, omdat ik daar nog een aangebroken pak van had, maar je kunt elke plantaardige melk nemen die je wilt. Wat dacht je van vanille sojamelk, of praliné rijstmelk? Of eenvoudig amandel- of havermelk. Wat je wil! Agavestroop vind je trouwens bij de beter gesorteerde supermarkt, tussen de dieetproducten.
Dit recept is voor 6 cupcakes, dat vond ik meer dan genoeg, maar als je er meer wil maken kan je natuurlijk gewoon de hoeveelheden verdubbelen. Niet halverwege vergeten dat je aan het verdubbelen was, want dan klopt het niet meer ;-) Tip: agavestroop vind je bij de dieet/Zonnatura producten.
- 2 bananen, flink geprakt
- 50 milliliter agavestroop
- 75 milliliter plantaardige melk
- 100 gram (spelt)meel
- 1 theelepel bakpoeder
- 1/4 theelepel zout
- optioneel: (bevroren) blauwe bessen
Verwarm de oven voor op 175 graden.
Meng bananen, agavestroop en sojamelk in een kleine kom. In een mengkom doe je de bloem, bakpoeder en zout. Hieraan voeg je de natte ingrediënten toe. Roer goed door. De bessen voeg je op het laatste moment toe en roer zo min mogelijk - om verkleuring van het beslag te voorkomen.
Bak 25 minuten - of tot een satéprikker er schoon uit komt.
Je kunt ze zo eten als gezonde snack, maar je kan ze ook verwennen met deze chocolademousse (want zeg nou zelf, banaan zónder chocola is wel een beetje eenzaam, niet waar?) Geniet ervan!
