zaterdag 1 juni 2013

Het leukste pakketje ooit!

Sinds kort is er een nieuw supergaaf vegan initiatief, waardoor alle mensen die nog niet vegan zijn meteen spijt hebben dat ze buiten de boot vallen.

Je kent vast wel die kriebels die je hebt als je iets heel leuks hebt besteld via internet. Je kunt niet wachten tot het bezorgd wordt, elke keer dat je uit je werk komt open je vol spanning de brievenbus - zou het er al zijn? Ik heb dit best vaak, zeker als ik een nieuw (kook)boek bestel via The Book Depository. Ze zijn de goedkoopste online boekwinkel, maar doen best lang over verzenden, dus het is altijd een verrassing wanneer het komt.

Nog leuker is het natuurlijk als je weet dat er vanuit een ander land een pakketje met goodies naar je verzonden wordt. Daarvoor moet je wel het geluk hebben dat je iemand in het buitenland kent, die ook nog eens de moeite neemt om lekkere/leuke vegan dingen voor je uit te zoeken. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar zelf heb ik dit contacten helaas niet. Althans, dat hád ik niet.

Vegan Package Swap heeft een einde aan mijn noodlottige bestaan gemaakt. Ik heb me opgegeven om gekoppeld te worden aan een vegan uit het buitenland. De bedoeling is dat je een pakketje samenstelt ter waarde van ongeveer 15 euro, en dat verzendt naar je swap partner. Ik werd gekoppeld aan iemand uit Italië die als voorkeur had opgegeven om non food producten te ontvangen.

Dit was het pakket wat ik samenstelde:


Er zaten wat snoepjes in die ik bij de Vegetarische Snackbar kocht (de Frucht Grizzlies en de Nakd Lucky Lemon raisins) en gekleurde spikkels voor cupcakes en ijsjes. Ik kon het natuurlijk niet laten om er zwart zout in te doen (en dat bleek een goede keuze te zijn, want mijn swap partner kende dit nog niet). Op zoek naar non food koos ik voor de spicy chocolate deo van het merk Neobio, kleine monstertjes van de Lush die ik nog had, duindoornzeep en 2 zakjes met zaadjes, voor dille & butternut pompoen.

Voor 9 euro kon het geheel verzonden worden naar Italië. Al met al best prijzig dus, maar het voelde dan ook echt als wachten op een cadeautje!!

Het Italiaanse pakketje kon niet op een beter moment komen, namelijk toen ik op pinksterzondag laat thuiskwam vanuit mijn lief in Amsterdam. Ik had trek maar had niks lekkers in huis, en winkels hebben helaas de neiging om dicht te zijn op zo'n belangrijke feestdag die iedereen viert. Gelukkig lag er een briefje in de bus: de postbode was geweest en had mijn goodies bij de buurvrouw bezorgd!

Mijn geluk kon niet meer op toen bleek dat mijn buurvrouw, ondanks de grote Pinksterfeesten door het hele land, toch gewoon thuis was en mij mijn goodies kon overhandigen.


Vanuit Italië ontving ik 2 croissants met abrikozenjamvulling, een pot chocopasta, 2 koekrolletjes met chocovulling (van die rolletjes die je typisch bij een Italiaans dessert krijgt... make sense?), koekjes met chocoladevulling en een zakje pistachenootjes. Het was alsof ze mijn gedachten had kunnen lezen, die chocola ging er goed in op een eenzame pinksteravond!


Al met al vond ik het erg leuk om eraan deel te nemen. Het mooie van dit project is dat het geheel vrijblijvend is, je kunt je elke keer tussen de 3e en de 5e van de maand opgeven om mee te doen - of niet. Deze maand sla ik over, maar misschien doe ik volgende keer wel weer mee. Je kunt trouwens je voorkeuren opgeven, bijvoorbeeld als je liever suikervrije producten ontvang ofzoiets. Dat zou voor mij misschien wel een goede zijn, want zoals bij de meeste vrouwen is chocola niet bepaald veilig hier in huis. (Crèpes met banaan en Italiaanse chocopasta waren wel errug lekker!)

5 opmerkingen:

  1. Cool! Het ziet er allemaal erg lekker uit! Die croissants...

    Ik doe deze maand weer mee, verheug me er nu al weer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè. Ik heb nu twee keer meegedaan. Een keer een pakketje uit Amerika met veel lekkers (candybars!) en de andere keer een pakje uit Engeland met een potje gistvlokken en chocola. Dat vond ik iets minder, maar ach ik kan het wel gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf idee! Ik heb me ook opgegeven. Ik ben zelf niet vegan, zelfs niet vega, maar vind het wel leuk om wat meer te experimenteren met vegetarisch en veganistisch eten. Bij vegetarisch koken merk ik al dat ik veel creatiever bezig ben, maar toch nog vaak mijn toevlucht zoek tot kaas, créme fraiche, boursin en eieren. Veganistisch koken daagt je nog veel meer uit om creatief te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you for posting about the VPS! And I'm glad you've enjoyed your goodies. The chocolate roll is filled by the same nutella you've got (chocolate + hazelnut) :)

    Hope to "see" you soon in the project again.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof! Ik heb in mei ook de eerste keer meegedaan :D (binnenkort ook een blogje erover). Ik was gekoppeld aan iemand van de UK, zaten superleuke dingen tussen. Ik ga deze maand weer meedoen, maar in de zomer niet denk ik (ook een beetje uit schrik dat chocolade gaat smelten enzo).
    Die "chocoladesigaren" zou ik zooo graag willen, hopelijk word ik ook aan iemand uit Italië gekoppeld :p

    BeantwoordenVerwijderen