maandag 26 maart 2012

Gezonde chocolademousse

Jawel, het bestaat!

Zaterdagavond had ik na het avondeten mega trek in iets met chocola. Chocolade toetje, brownie, pure chocola: het maakte me niet uit, ik wou het hebben! Echter uit veiligheidsoverwegingen heb ik nooit zomaar chocola in huis ;-) Ik had wel een rijpe avocado liggen en door de laatste blog van Julia van Natuurlijk Zuinig herinnerde ik me dat je hiermee ook heerlijke chocolademousse kunt maken. Ik maak het niet vaak, want zowel de avocado en banaan als de agave en cacao komen van de andere kant van de wereld. Maar zo af en toe is het heerlijk om van te smullen!


Chocomousse + mooie, geduldige foto = zeer moeilijk

Je neemt:

  • 1 rijpe avocado
  • 2 kleine banaantjes
  • 1 volle eetlepel cacaopoeder, of zoveel je lekker vindt
  • 1 lepel agavestroop
  • scheutje water

Doe de avocado, banaan, cacao en agave in de blender of keukenmachine en pureer. Voeg eventueel wat water toe, afhankelijk van hoe dik je de mousse wilt.

Je kan deze mousse niet bewaren (hè wat vervelend) want de avocado bederft vrij snel.


Geniet!


PS: Hier ook een recept voor wat luchtiger chocolademousse, die toevallig ook erg geschikt is als cupcake topping of voor een chocolademousse-taart.

2 opmerkingen:

  1. Ja, heerlijk dit!! Tip: Als je liever wat producten van dichtbij wil, kun je inplaats van banaan ook kersen gebruiken (en eventueel misschien aardbeien/bosbessen), en dat is ook heeel erg lekker!! (niet dat het echt het seizoen is voor kersen, maar de diepvries is een goede optie!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh goed idee! Kersen zijn alleen het enige fruit dat ik niet lust, maar aardbei met chocola is natuurlijk een prima combi :)

      Verwijderen