zaterdag 8 oktober 2011

Kookboeken challenge!

Een foodie als ik leest veel op forums over... eten (surprise!). Zo kwam ik laatst op een Amerikaans forum een kookboeken challenge tegen. Dat is als een soort boekenclub, maar dan op afstand en met kookboeken. Een x aantal weken staat elke week een ander boek centraal, waaruit je dan 3 recepten kookt. Op bijvoorbeeld een forum blog je (liefst met foto's!) over wat je hebt gemaakt, zodat je elkaar kunt inspireren om eens iets anders te proberen en ook zodat je je stoffige kookboeken weer eens uit de kast pakt.

Ik postte het idee op het forum van de NVV en daar was gelijk een aantal enthousiastelingen. Nou zou het nog leuker zijn als er meer mensen mee doen, dus ik maak hier even reclame ;-)

Mijn kookboekenplank (and yes, there's even more... :D)


We hebben ervoor gekozen om elke week één auteur te doen, zodat de kans groter is dat mensen kunnen mee doen. Het gaat er als volgt uit zien:

17 oktober: Isa Chandra Moskowitz & Terry Hope Romero
24 oktober: Lisette Kreischer
31 oktober: Robin Robertson
7 november: vrije keuze

Heb je zin om mee te doen? (Leuk!) Meld je dan even aan op het forum en kom posten!

5 opmerkingen:

  1. Leuk idee!
    Ik heb alleen helaas geen kookboeken van deze schrijvers, dus ik kan niet meedoen. Maar wens jullie veel plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer! Welke kookboeken heb jij? Ben altijd nieuwsgierig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daantje, je kunt kookboeken ook downloaden van internet! Zoek op auteur. http://ebookee.org

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, op Vegweb heb ik hier al eens aan meegedaan maar ik had toen nog maar 1 vegan boek (#newbie): La Dolce Vegan. Nu heb ik ook van Lisette Kreischer, dus volgende week kan ik meedoen! *Gaat snel plannen*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dan was deze challenge wel wat voor jou geweest! http://www.vegan-culinary-institute.com/p/la-dolce-vegan-challenge.html
    Maar die is dan wel weer lastig om vol te houden, lijkt me zo.

    BeantwoordenVerwijderen