dinsdag 21 mei 2013

Maar wat eet je dan nog wél?

Meestal hou ik niet bij wat ik eet. Dat deed ik wel toen ik net vegan werd, om te kijken of ik alle voedingsstoffen binnenkreeg enzo, maar er gaat veel tijd in zitten en met die voedingsstoffen zat het toch altijd wel goed.

Van de afgelopen week heb ik het wel weer eens bijgehouden, vooral omdat ik zoveel verschillende dingen at. Da's natuurlijk leuk om terug te zien! Ik moet toegeven dat het vaker voorkomt dat ik aan het begin van de week één grote salade maak om een paar dagen van te lunchen, en een groot hoofdgerecht bereid - vice versa. Vaak zit er dus wat minder variatie in mijn menu, maar nu had ik aan het begin van de week wat kliekjes over van het weekend. Handig om mee te nemen als lunch!

maandag:
lunch: een stuk quiche met spinazie, champignons en paprika
avondeten: tajine soep van lima (geen aanrader!) met zuurdesembrood en kruidenboter

dinsdag:
lunch: patatje pinda
avondeten: wraps met gekruide tempehreepjes en sla van raapstelen, courgette en gele paprika

woensdag:
lunch: gnocchi met saus van gegrilde paprika, aubergine, spinazie en kikkererwten   
avondeten: spaghetti met groene saus van edamame, avocado, spinazie en basilicum

donderdag:
lunch: Thaise salade met paksoi en mango
avondeten: roti bij New Meyva

vrijdag:
lunch: 1/2 samosa en 1/2 loempia (vd biowinkel, shared with the boyfriend)
avondeten: bloemkool-koolrabisoep

 
zaterdag:
lunch: scrambled tofu met tomaat en spinazie, vers gebakken brood
avondeten: Noord-Afrikaanse schotel bij de Bolhoed (foto)

zondag:
lunch: boureka's (Joodse filodeeghapjes met auberginevulling)
avondeten: quinoasalade met tuinbonen, doperwten, radijs & rode druif


En nu wil ik graag alle mensen die beweren dat veganistisch eten saai en/of niet lekker is even horen. :)

4 opmerkingen:

  1. Nou, dat veganistisch eten lijkt me niet bepaald een straf! Klinkt lekker allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit allemaal!
    Die soep van Lima vond ik trouwens ook niet erg lekker.. De eerste hap ging nog, maar hoe meer ik ervan at, hoe erger ik het vond :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van welk merk zijn die samosa's?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze komen van bakkerij Verbeek en liggen in de gebakvitrine bij de broodafdeling. Mocht je ze niet vinden kun je altijd vragen of ze het willen bestellen!

      Verwijderen