maandag 24 januari 2011

Currysoep met Lustice

Gisteren lichtte ik al een tipje van de sluier: ik heb van de week zomaar een grote zak Lustice gekregen. Dat is een nieuw plantaardig product op basis van lupinemeel. Het is soja-, gluten- én E-nummervrij en nu al te vinden in het vriesvak bij supermarkt Deen. Op deze website kun je er meer over lezen: http://www.lusence.eu/lustice

Ik had her en der wat tips gekregen over hoe ik dit nieuwe product zou kunnen bereiden. Ik vond het maar moeilijk om te kiezen wat ik ermee zou doen, maar besloot uiteindelijk om er een currysoep mee te maken. Als echte souplover kwam ik ooit op het idee om die heftige kokoscurry wat lichter te maken door de rijst erbij weg te laten en de curry met bouillon aan te lengen. Werkt prima ;-)

Je hebt nodig voor 2 personen:

150 gram Lustice, ontdooid
1 pakje (80 gram) Korma pasta van Patak's
1 zak (400 gram) roerbakgroenten
olie
1 blikje kokosmelk
1/2 liter bouillon (bijvoorbeeld 1 blokje groentenbouillon)

Knijp de kormapasta uit boven een diep bord en giet er 50 mL water bij. Roer dit goed door en voeg dan de ontdooide Lustice toe. Dit heb ik een hele tijd zo laten staan (ik was de hele middag weg), zodat de marinade er goed in kon trekken.

Verhit 1 eetlepel olie in een koekenpan. Schep de Lustice uit de marinade en bak dit in zo'n 15 minuten lekker krokant.

Verhit 1 eetlepel olie in de wok. Voeg de roerbakgroenten en overgebleven kormapasta toe. Roerbak zo'n 5 minuten en voeg dan de kokosmelk en bouillon toe. Verwarm tot de soep kookt, zet dan het vuur uit en voeg de Lustice toe.

Lekker met naanbrood erbij.

Een fijne plantaardig maandag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten