vrijdag 11 mei 2012

Cupcakes in your face!

Sinds kort mag ik voor MyStyle duurzame producten testen. Veganisme is de meest duurzame manier van leven, hier lees je waarom. Je zult hier dus met regelmaat reviews van puur plantaardige producten gaan tegenkomen!

Lush, wie kent ze niet? De winkel is tegenwoordig in vrijwel elke grote stad te vinden, en niet te missen: je neus waarschuwt je wel als je in de buurt bent. Lush is een winkel die zelf cosmetica maakt en dat ruik je! Er zijn natuurlijk nog wel meer zeepjeswinkels, maar Lush heeft iets bijzonders: zij weten namelijk heel goed wat puur plantaardig betekent en hebben zodoende hun vegan producten gelabeld met het vegan logo. Daarnaast is de keten tegen dierproeven en zij zetten zich actief in om deze nare praktijken te bestrijden. Hoera!

Ik kwam voor het eerst in aanraking met Lush toen ik van iemand een bedankpakketje kreeg. Het was een happiness pakketje met daarin een karma-zeep en een happy hippy douche gel. Dat rook naar meer! Inmiddels ben ik enthousiast gebruiker van hun wax, citroengras deo en rehab shampoo, maar een gezichtsmasker? Dat had ik überhaupt nog nooit gebruikt, laat staan één van de Lush. En wat is er mooier voor een eerste keer dan een product van zo'n diervriendelijke winkel?






Ik liep de winkel in en zag gelijk een grote kom staan vol chocoladerepen en iets dat leek op chocolademousse. Woah, chocolate! Natuurlijk is dat goed voor je huid! ;-) Toen ik ook nog het woord 'cupcake' én het vegan logo zag staan, wist ik al meteen: dit zou hem worden.

Omdat ik nog nooit een gezichtsmasker had gebruikt, was het even uitproberen hoe ik dit het beste kon opsmeren (hoe maak ik mijn gezicht zo vies mogelijk? ;-)). Vooral ook om mijn haar uit deze cupcake-mousse te houden, was even een truc - op dat soort momenten mis ik mijn lange haar dat zo makkelijk in een staart kon wel. Maar goed, het was gelukt. Het masker moet 10 minuten intrekken en terwijl ik zat te wachten, kwam één van de katten op me af lopen:


Ook zij vond het errug lekker.... ze kon er niet vanaf blijven

Na 10 minuten kon ik het masker afspoelen. Ik ben gewoon gaan douchen, want het leek me veel te veel gedoe om boven de wastafel te gaan hangen. Het was even een gedoe om het masker af te spoelen, het plakte best wel, maar toen het eenmaal was gelukt was mijn huid lekker zacht. En het rook heerlijk!

Wil je ook zo'n lekker masker proberen? Je kunt Lush ook via internet bestellen, als er bij jou in de buurt geen winkel zit. Niet alleen de chocolate cupcake maskers zijn 100% plantaardig, ook de havermout maskers en de blueberry maskers zijn geproduceerd zonder iemand schade te doen.

Een potje met cupcake masker kost  € 10,95 en daar haal je ongeveer 4 maskers uit. Het enige nadeel is dat je het potje in de koelkast moet bewaren, en je het een paar uur van te voren eruit moet halen - anders is het verdraaid koud op je gezicht. Lush belooft dat als je dit gezichtsmasker regelmatig gebruikt, puistjes verleden tijd zijn en je huid heerlijk zacht blijft.


Ik geef dit product een 9 en ga het zeker vaker kopen!


"MyStyle is een groep jongeren die met brutal honesty duurzme producten voor jou test. Van kleding tot gadgets en van eten tot verzorgingsproducten, Mystyle test het voor je uit. MyStyle is onafhankelijk, waardoor je zeker weet dat het niet een advertentie of marketingtruc is. Alle reviews en nog veel meer vind je op de Facebookpagina en via Twitter!"

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je die producten mag testen. Ik was wel verbaasd dat je nog nooit een maskertje had gebruikt! Dat hoor ik niet vaak in mijn omgeving. Ik maak af en toe een masker met cacao, dat ruikt ook zo lekker - en ja... het is een crime om je haar eruit te halen haha. Dat herken ik wel. Volgens mij zit er nog geen Lush in Zwolle, hopelijk duurt dat niet lang meer. Ik ben nu wel heel benieuwd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, tsja, ik ben niet zo van de make up en getut enzo. Ik hou van naturel :-) Jammer dat er bij jou nog geen Lush zit, maar je kan altijd nog gebruik maken van hun webshop!

      Verwijderen
  2. Leuke review! Ik heb een keer die Oatifix gehad (kreeg 'm gratis omdat ik lege potten had ingeleverd) en die was ook heel fijn. Maar het idee van cupcakes op je gezicht mogen smeren spreekt me ook wel aan :D

    BeantwoordenVerwijderen