woensdag 9 mei 2012

Kruidige bloemkoolstoofpot

Ik had het vorige week erg druk en wou graag lekker makkelijk eten. Dus ik kocht een grote bloemkool en wou daar één gerecht van maken wat me na 4 keer nog niet zou vervelen. Dat is me zowaar gelukt! Maar ik moet ook iets vreselijks bekennen: het is me vier dagen achter elkaar niet gelukt om er een foto van te maken. (En toen was het ineens op.)

Dus hier het eerste fotoloze recept in tijden, maar goed, het gaat erom dat het lekker is toch :)

Voor 4 personen/porties

  • rijst voor 4 personen
     
  • 1 eetlepel olie
  • 1 theelepel van elk: komijnzaad, venkelzaad, fenegriekzaad en mosterdzaad
  • 1 ui, fijngesneden
  • 2-3 teentjes knoflook
  • 1 grote bloemkool, klein gesneden
  • 100 milliliter groentebouillon
  • 1 blik tomatenblokjes op sap 
  • 400 gram kikkererwten
  • peper & zout naar smaak

Kook de rijst volgens de instructies op de verpakking.

Verwarm de olie in een ruime pan en doe hier de zaadjes in, bak 2 minuten met de deksel erop. Doe de ui erbij en fruit die 5 minuten. Pers de knoflook erboven uit en bak nog een minuut mee.

Voeg de bloemkool en groentebouillon toe en breng aan de kook. Laat 10 minuten stoven met de deksel op de pan. Schep het om, doe de tomatenblokjes en kikkererwten erbij en verwarm de pan tot alles lekker warm is en bestrooi naar smaak met peper en zout.

Serveer met de rijst en eet smakelijk!


(Ik bewaarde de overige 3 porties in een grote tupperware bak en warmde daarna steeds een deel op. Je kan dit echter ook prima invriezen!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten