maandag 25 juni 2012

Pindakaas truffels

Deze heerlijke snack heb ik al gemaakt vóórdat mijn suikervrije VeggieChallenge begon (nog 5 dagen te gaan!), maar ik zou het zo weer kunnen maken: het is namelijk geheel suikervrij, en als je net zo'n pindakaasmonster bent als ik mis je die suiker totaal niet.
 

Raw cacao nibs vind je bij de biologische winkel en zijn een aanrader als je houdt van pure chocolade in zijn puurste vorm, of als je gezonder wil snacken. Tip voor als je geen break-up met suiker hebt: doe anijshagel in plaats van chocola erdoor. Pindakaas + anijshagel = heaven!




  • 125 gram pindakaas
  • 25 gram amandel schaafsel
  • 1 eetlepel agavestroop
  • 25 gram raw cacao nibs (of pure chocolate chips/hagelslag)
  • 25 gram dadels, fijngesneden
  • Cacaopoeder, poedersuiker, kokosrasp, kaneel, gestampte muisjes: een topping naar keuze

Meng de pindakaas met de amandel, agave, cacao nibs en dadels. Vorm er balletjes ter grootte van een walnoot van en rol deze door de topping die je hebt gekozen.

En probeer ze dan maar eens te laten staan!

1 opmerking:

  1. Dank je voor de inspiratie! Ik heb ze gisteren gemaakt. Ik heb ze wel iets aangepast omdat ik toevallig maple siroop in huis had en geen agave :)

    BeantwoordenVerwijderen