donderdag 28 februari 2013

Andijviesalade met avocado

Andijvie is zo'n groente waarbij ik meestal met mijn handen in het haar zit, me af te vragen wat ik er mee zal maken. Zo heb ik eens deze roerbakschotel ermee gemaakt, erg lekker, maar daar had ik nu niet zo'n trek in. Ik had eigenlijk zin in een licht maaltje, net tussen lunch en diner in. Het werd een salade met wat restjes die ik nog in huis had, en zowaar bleek het ook nog erg lekker te zijn! Andijvie past goed in een salade waar wat sterkere smaken door zitten, en het is vaak een stuk goedkoper dan de vele fancy slasoorten die je in de winkel ziet. Ook erg lekker in taco's met vega gehakt!



Voor 1 bord nam ik:

  • 7 grote bladeren andijvie, in stukken gesneden
  • 1/4 rode paprika, in reepjes
  • 1/2 avocado, in blokjes
  • 2 handjes geraspte rode kool
  • klein handje verse korianderblaadjes
  • sap van 1 limoen
  • 1 eetlepel agavesiroop
Meng de groenten en klop de limoensap met de agavesiroop tot een dressing. Doe dit over de salade, vul eventueel nog aan met wat zaadjes zoals lijn-, chia- of hennepzaad en eet smakelijk!


Tip: om er een maaltijdsalade van te maken kun je peulvruchten toevoegen zoals zwarte bonen of kikkererwten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten