maandag 26 augustus 2013

VeganMoFo 2013 is vroeg!


Het is maar goed dat ik even alle 100 topics die ik tijdens mijn reis gemist had op het vegan forum aan het bijlezen was... want anders had ik breaking news mooi gemist. De VeganMoFo (Vegan Month of... Foooooood!) is dit jaar vroeg, heul vroeg. Het is al in september!! Eigenlijk vind ik dat niet zo handig, want september is de meest hectische maand van het jaar. (Voor mij dan, met verjaardag en studiestart in september). Maarja, zoals de poster in mijn gang al jaren benadrukt 'It is what it is'! De VeganMofo staat voor de deur en begint al over een paar dagen!

 


De VeganMofo is een initiatief van our beloved Isa Chandra Moskowitz. Op de website lees je heel uitgebreid over wat het precies inhoudt en hoe alles werkt, maar voor iedereen die het nog niet kent: het is een maand boordevol vegan eten!! Het doel is om vegan food in de spotlight te zetten door het www in 1 maand tijd eens goed op te vullen met heerlijke recepten, foto's van vegan eten, filmpjes over erhm.. nouja al die dingen waar vloggers filmpjes over maken (but please please don't focus the camera on your just-oud-of-bed-head and just start babbling for a full 10 minutes. That's just plain boring!). Je kan twitteren met de hashtag #VeganMoFo, foto's uploaden op Instagram (is hier al een werkwoord voor?) en wat eigenlijk niet? Als het maar online is en met vegan food te maken heeft, dan kan het allemaal!




Zoals al eerder aangekondigd doe ik met een aantal vriendinnen de BudgetChallenge in september (feel free to join us!) - dus het is een uitgelezen moment om het niet langer uit te stellen en in 2013 ein-de-lijk deel te nemen aan de VeganMoFo! Ik had toch al het voornemen om regelmatig te bloggen dus het is eigenlijk niet eens verkeerd dat deze twee samenkomen. Door een thema te kiezen voor tijdens de MoFo, is het makkelijker vol te houden om zo vaak te bloggen. Zo vaak? Yep. het idee is namelijk dat je elke werkdag iets post, of anders in elk geval 20x in de maand september. Ik hoop dat het me gaat lukken om zo vaak te bloggen... er gaat immers best veel tijd in een blogpost zitten ;-) maar ik ga mijn best doen! Mocht je mijn dagelijkse blog in september missen, dan heb ik vast wel iets gepost op facebook. Maar ik vergeef het je als je dat niet helemaal volgt hoor. Ik heb zelf al meer dan een half jaar geleden mijn relatie met facebook beëindigd en ik snap helemaal hoe heerlijk het is zonder. Maar daar hadden we het hier niet over.



De veelgestelde vragen over de VeganMofo 2013 ga ik niet voor je beantwoorden, dat gebeurt hier. Ik zou het supergaaf vinden om mee te lezen bij andere Nederlandse vegan bloggers (waarom kan het woord vlogger niet gewoon gebruikt worden voor een vegan blogger? dat is toch zoveel leuker dan je tijd verdoen op youtube...).  Helemaal leuk als je mee wilt strijden naar de eretitel van Prins(es) Zuunig tijdens de BudgetChallenge natuurlijk! Heb je nog geen blog? Je hebt er binnen 1 minuut één op www.blogspot.com. Vergeet niet dat je je voor de VeganMoFo wel even moet opgeven, en wel voor 28 augustus. Blog on!!

4 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat is je blog mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou we (ik spreek even in het koninklijk meervoud zoals altijd) springen in september maar gelijk in het diepe: studie, VeganChallenge voorbereiding intensiever, BudgetChallenge en mee doen aan de VeganMofo.

    Wel allemaal leuke dingen om mee bezig te zijn ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe in september ook mee aan de VeganMofo en de BudgetChallenge, een leuke uitdaging in een gezin van 4 met 3 niet veganisten. Het streven is om voor 250 euro per maand veganistisch en zo veel mogelijk biologisch te gaan eten.

    BeantwoordenVerwijderen