vrijdag 4 oktober 2013

Een dagje als student

(het voelt best raar hoor, om de blogposts niet meer te openen met het VeganMoFo logo!)

Ik ben overladen door drukte en er is momenteel maar 1 ding wat ik doe in huis: slapen. Ok, en 's ochtends koffiedrinken. Maar koken en nieuwe recepten ontwikkelen komt er helaas even niet van. Het is totaal anders, dit nieuwe (of beter gezegd opnieuwe) ritme als student, en daar moet ik flink aan wennen. Waar ik toen ik werkte gewoon 9 uur werkte en dan thuis lekker andere dingen ging doen, bestaat een dag nu uit veel verschillende onderdelen. Zie hier hoe mijn dag gister verliep, uiteraard mét dagmenu:

7:00 de wekker gaat, maar Krypton had me al wakker gemaakt omdat het duidelijk kroeltjestijd was. M'n bed uit om aan mijn opdracht voor vanavond te werken, terwijl ik een soja latte opslurp en mezelf verwarm met een kom budget havermout en daarbij mijn favoriete fruit: mandarijn.

9:00 ohja, ik moest nog aankleden! ha, gauw de badkamer in

9:15 mijn dagelijkse workout op de fiets naar het station. Vandaag nieuw record van 12 minuten gehaald ^^



11:00 hoorcollege introductie in de sociale psychologie. wat motiveert mensen, waarom zijn mensen sociale wezens, hoe werkt groepsdruk mee bij slechte gewoontes? My favourite topic in psychology :)

13:00 korte pauze om even wat brood met pindakaas en met appelstroop & sesamzaad te eten. Daarna werkcollege methodenleer waarin we een onderzoek onderzoeken ^^ we kijken daarbij of het juist is uitgevoerd of beter zou kunnen. De vraag van dit onderzoek was of kinderen van gescheiden ouders na de scheiding een betere band met elkaar hebben dan kinderen van ouders die nog samen zijn. Best interessant!

15:00 College is afgelopen. Met de andere meiden uit mijn groepje aan de slag om de laatste hand aan de opdracht voor vanavond te leggen, met een heerlijk smulmomentje tussendoor:

Een haverkoek van MijnCake! De echte productreview volgt nog, maar het was in elk geval yummy.


16:30 mijn deel van de opdracht is af! tijd voor een (gratis) bakkie koffie bij de studievereniging terwijl ik mijn opdracht print en een poster in elkaar knutsel met mijn groepje

17:30 gauw mijn meegebrachte avondeten in de magnetron. Ik had pasta mee met een roomsaus van gepureerde witte bonen, sperziebonen, geroosterde broccoli en zongedroogde tomaat. Best lekker maar de saus kan nog wel beter, was nog erg droog helaas. Dus niet geschikt als nieuw recept ;-)

18:00 college waarbij alle groepjes hun poster presenteren. We hadden allemaal een 'volkswijsheid' uitgekozen en uitgeplozen wat de wetenschap daarover te zeggen had. Ik had gekozen voor de mythe 'mensen zijn rationele wezens' en aangetoond dat ons denken onbewust op vele manieren worden beïnvloed. Zie het boek 'Thinking, fast & slow' als je daar meer over wilt weten

19:30 Hoera, het is afgelopen! Eerder dan gepland lekker de bus, trein & fiets naar huis

21:00 eindelijk lekker thuis! De kattenbakken prikkelen mijn reukzintuig dusdanig dat die dingen legen het eerste is wat ik doe ;-) kom helaas amper aan het huishouden toe. Ik werk nog een uurtje aan de VeganChallenge en reageer nog even op huisjes in regio Utrecht. Hoger dan de 34e plek kom ik echter niet helaas.

22:30 lekker in bed, opnieuw proberen om een aflevering House kijken waarbij ik gister al na 5 minuten in slaap viel...


En zo is er weer een dag om! Een dag die eerder regel dan uitzondering was deze week... oh well. Gelukkig heb ik voorlopig nog meer dan genoeg maaltijden in de koelkast & vriezer om nog niet te hoeven koken, zo fijn! Wel heb ik inmiddels alle hummus & andere homemade broodbeleg in de vriezer opgemaakt... gelukkig is er een steeds groter aanbod van diverse soorten hummus bij de super, hier om de hoek hebben ze Maza's bietenhummus nom nom! Maar hoewel de BudgetChallenge voorbij is, probeer ik nog wel zo zuinig mogelijk te doen zodat ik komende maand mee kan doen aan leuke dingen (zoals Halloween Fright Night en een dagtrip naar een fair trade bierbrouwerij in Gent). En die kant-en-klare producten zijn nou eenmaal duurder. Keuzes!

Wat voor makkelijks eet jij graag in een drukke periode?

1 opmerking:

  1. Pff dat is best pittig zeg! Gelukkig is het wel interessant! Met welke opleiding ben je trouwens bezig? Bachelor/master? Ik hoop dat je snel een kamer vindt!

    BeantwoordenVerwijderen