zaterdag 11 januari 2014

Hallo 2014!

Oh nee, ik heb al het hele jaar niet geblogd! Ha, gelukkig is die uitspraak half januari niet zo'n ramp ;-)

Een update sinds mijn laatste post.

***

Halverwege de kerstvakantie vertrok ik spontaan naar Berlijn. Twee collega's van de Future Food Academy kwamen in de kerstvakantie eten en vertelden enthousiast over hun oud en nieuw plannen. Eén van hen ging met een groep vrienden naar Berlijn... wat vet! zei ik. Waarop zij aanbod of ik mee wou. Like... reaalllly? How can I say no? Zoals jullie weten is Berlijn naast mijn favoriete stad in Europa ook vegan walhalla! Dus ik zat spontaan met 7 supergezellige onbekenden 5 dagen in Europe's vegan capital. Daar heb ik natuurlijk weer genoten van heerlijke brunches, bijzondere lattes, tosti's, diners, pizza's, burgers en een boel bagels & taartjes bij Goodies (de coffeeshop bij Veganz).

Alsof het zo had moeten zijn... chocolate-peanutbutter pie bij Veganz!

We verbleven in een studenten appartement wat via via geregeld was. Superrelaxed om eens niet in een hostel te zitten, zo zie je de stad toch heel anders. Er was nog één meisje thuis, de rest was weg om oud & nieuw ergens anders te vieren. Leuk ook om tips te krijgen mensen die er wonen! (ja ik heb een hékel aan het woord 'locals'!)
***

Bij terugkomst in Nederland kon ik gelijk aanschuiven bij een VeganChallenge vergadering. Vlak voor vertrek had ik samen met een collega de resultaten van onze enquête geanalyseerd, en die presenteerden we in de vergadering. Met trots kan ik jullie vertellen dat er dankzij al onze inspanningen in 2013 500 nieuwe vegans en 1000 nieuwe flexanisten bij zijn!! Een groot hoera voor ons team dus. Verder was er ook weer superveel te bespreken voor de aankomende editie (in april gaan we weer van start!)

***
Die nacht heb ik mijn bed en Krypton & Silver eventjes gezien, maar al gauw was het weer tijd om op te staan en naar een communicatietraining bij Viva Las Vega's te gaan:

en ja, dat was af en toe best een beetje chaotisch! ;-)
Het was een intensieve training waar ik veel van heb opgestoken. Daarna sloten we af met een gezellige nieuwjaarsborrel waarbij ook een heuze vega-veiling werd gehouden. In het kader van minimalizing (één van mijn doelen dit jaar, kom ik op terug) had ik een aantal kookboeken meegenomen waar lustig op los geboden werd. Tof om op zo'n manier financieel bij te dragen aan een goed doel!

***

Helaas heb ik niet lang bij de borrel kunnen blijven... of nou ja helaas... ik moest weer terug naar mijn beloved Utrecht voor een avondje Amariszi! Deze toffe balkanband heb ik van de zomer al eens gezien op Sziget, en toen ik zag dat ze in Tivoli speelden kochten we gelijk kaartjes.


Het was een geweldig optreden!! Eigenlijk was het al veel te lang geleden dat ik op een balkanfeestje ben geweest. Na de band draaide er nog een balkan DJ. We dansten tot we niet meer konden, ter afsluiting van een topvakantie! En dat heb ik geweten, want ik heb daarna 2 dagen spierpijn gehad.

***

En precies de dag dat ik weer zou beginnen met studeren.... was ik gevloerd door heftige migraine. Ik probeerde nog lief te zijn voor mijn lichaam met een groene smoothie, maar het mocht allemaal niet baten. Dus ik begon lekker onvoorbereid weer aan de studie dinsdag. Oh... wat heb ik dát niet gemist in de kerstvakantie ;-) ach ja, ben al bijna op de helft van het (saaie) eerste jaar!

***

'Goede voornemens' zijn tegenwoordig niets meer dan een cliché, zo'n afgezaagd woord wat niemand nog in de mond durft te nemen. Desalniettemin (een veel toffer woord wat ik heel graag in de mond neem) heb ik er toch een paar opgesteld voor dit jaar, alhoewel ik het liever over doelen heb. Ik denk ook niet dat het per se per 1 januari moet - in december had ik ook doelen ;-) -  maar het is wel gewoon zo'n mooi moment (en ik had 6 uur denktijd in de trein terug van Berlijn).  Dus bij deze mijn doelen voor komend jaar:


  • vloeiend Duits leren, voor een half jaar stage/studie in Berlijn
  • mijn rijbewijs halen
  • minimalizing: minder spullen! kleding & boeken weggeven + voor elk nieuw ding, 2 dingen weg
  • specifiek voor januari: gezond eten, zodat mijn broeken weer fijn passen
***

Dat had ik net allemaal leuk bedacht... en toen kreeg ik slecht nieuws. Helaas kan ik toch niet kan blijven wonen waar ik nu woon. En ik zit hier nog maar 3 maanden! Sucks big time dus. Pfff, er is echt weinig wat zoveel energie vreet als woonzorgen. En ik baal natuurlijk dat ik rijles niet als doel voor 2013 had, dan had ik nu mooi zelf kunnen verhuizen. Anyway, ik ben dus hard op zoek naar een fijn nieuw plekje in Utrecht om samen met mijn 2 katten in te trekken! Mocht je iets weten, ik hou me aanbevolen.


***

Afgezien van de stress of ik een nieuwe woonplek zal vinden, ben ik ook erg druk met de aankomende tentamens, de nieuwe VeganChallenge editie, de Future Food Academy, en nu ook een Duitse cursus erbij. Ik merk dat dit alles, maar de woonstress nog wel het meest, een onwijze aanslag doet op mijn creativiteit in de keuken. Alsof de ruimte er gewoon niet voor is in mijn hoofd... Ik val nu even terug op makkelijke gerechten die ik al lang ken (en waar ik al over geblogd heb, soms zelfs meerdere keren). Afgezien daarvan moet ik momenteel ook gewoon mijn voorraadkast leegeten, want het is zonde om al die verhuisdozen te vullen met potjes pindakaas en zakken sesamzaad ;-)

Dus ik vrees dat een nieuw recept hier er voorlopig even niet in zit... ik ben al lang blij als ik genoeg nieuwe recepten voor de volgende VeganChallenge editie kan bedenken! Maar ik zal toch proberen jullie af en toe op de hoogte te houden en misschien komen er nog wel wat productreviews bij (want lang leve de kant-en-klaarproducten in tijden van stress!). Of een restaurantreview, want er gebeurt momenteel tochal wat in de vega horeca in Nederland! woohoo!!

Hebben jullie dat ook als je veel aan je hoofd hebt, dat je creativiteit mijlen ver te zoeken is?



3 opmerkingen:

  1. Hier eveneens, 2 dagen spierpijn!!
    Wat stom dat je toch moet verhuizen :(
    Zie je vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had een heel gezellig bericht getypt, druk ik op 'publiceren' is 'ie opeens verdwenen! Nou nou..

    Nog een keer dan maar:
    De kerstvakantie was gezellig! Balkan en Deutsch doe ik met je mee :)
    Nog meer goed 2014 voornemen: interrailen en naar Boom. Heeeeel veel zin in!

    Van je huis is echt super stom: totale scheisse. Maaaar, dat gaat wel gewoon goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend. Hopen dat je snel een nieuw huis hebt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen