vrijdag 3 augustus 2012

Crispy smoked tofu

Als je eenmaal de gerookte tofu van het merk Viana hebt ontdekt, dan wil je nooit meer iets anders. Deze rooktofu is 100x lekkerder dan die van Provamel & it's just so darn tasty!

Toen ik laatst op een relaxte zondagochtend tofu omeletjes aan het bakken was, wou ik daar nog iets bij maken. Ik had nog wat van deze rooktofu in de koelkast liggen en besloot om er iets mee te maken dat goed samen ging met de omeletjes. Het resultaat is iets meer paprika-iger geworden dan ik gehoopt had, maar dat krijg je met zoveel paprikapoeder, en het maakt wel dat deze gebakken tofu een goede vervanger is voor paprika chips. Yum!





  • 1 pak rooktofu, in zo dun mogelijke plakken gesneden
  • 1 eetlepels (pittige) paprikapoeder
  • 1 theelepel knoflookpoeder
  • 1 theelepel uienpoeder
  • 2 eetlepels olijfolie

Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier. Verdeel de tofu plakken over de bakplaat. Klop in een schaaltje de paprika-, knoflook- en uienpoeder met de olie. Bestrijk de tofu plakken hiermee en bak ze in 20 minuten krokant. Eet smakelijk!

3 opmerkingen:

  1. Waar koop je die tofu? De Groene Winkel had hem niet namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, die zou hem juist wel hebben begreep ik! Ik heb het van de Biomarkt in Amsterdam...

      Verwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit!!! Ik ga het snel eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen