zaterdag 25 februari 2012

Gespot: Fine Fresh Food

Op een vrije middag was ik met een vriendin bezig met één van onze favoriete bezigheden: foodshoppen. Naast koken en theeleuten vinden we het allebei leuk om nieuwe producten te ontdekken. We hadden eerst 2 bio winkels bezocht en deden ons daarna ook tegoed bij de Vegetarische Slager (waarover later meer). Bepakt en bezakt met mijn wekelijkse groentepakket, onze boodschappen en vega lekkernijen stapten we op de fiets richting huis. En toen gebeurde het...


Onze blik werd gevangen door dit groen ogende eettentje. Op de rem - de tassen vlogen bijna van het stuur af - en toch eens even kijken wat dit nou voor tentje was, we waren er allebei nog nooit geweest.

We werden enthousiast ontvangen door de eigenaar van de lunchroom. Lunchroom is eigenlijk een te klein begrip voor deze takeaway, die dagelijks van 8 tot 19 open is. We waren erg benieuwd en namen plaats in dit hippe en toch landelijke interieur.


Het was een uur of 4 en eigenlijk hadden we niet echt trek. Wel waren we nieuwsgierig geworden naar hun tarwegrassap. Ik ken het alleen van het stereotype geitenwollensok, die drinkt namelijk de hele dag door die sapjes, dus ik was erg benieuwd wat ik van de smaak zou vinden.

Dit soort shotjes zouden ze bij het uitgaan moeten serveren!
Vriendin kende het al en is er dol op, zelf moest ik er nog even aan wennen. Het heeft een heel sterke smaak, je proeft wel dat je iets heel gezonds aan het drinken bent. Ik denk dat ik geen geboren tarwegrassapdrinker ben, maar wie weet kan ik het wel worden ;-)

Ik heb geprobeerd een foto van het menu te maken, maar eigenlijk kan je die beter in pdf lezen. Bij Fine Fresh Food heb je zelfs de keuze tussen meerdere plantaardige gerechten! Zo kun je gaan voor de pompoensoep, een (spelt!)broodje met gegrilde groenten of met paddenstoelen en sesam. En mocht je zin hebben in wat anders, dan kan je dit ook als wrap of als salade bestellen. Leuk bedacht!

Wij hadden echter na het gezonde sapje nog steeds niet zo'n trek, dus gingen we voor de sojalatte en chai thee. De chai thee werd vers bereid en de latte was fairtrade.


Alle gerechten en dranken kunnen ook meegenomen worden, maar als je wil blijven zitten is er genoeg te zien en te lezen: in de kast liggen allerlei boeken over koken en eten. Wij hebben er zeker even genoten. Volgende keer ga ik als ik trek heb, om eens zo'n broodje uit te proberen!

Fine Fresh Food
Fluwelen Burgwal 14, Den Haag
(vlak achter het Plein, richting centraal station)

finefreshfood.nl 
Twitter

3 opmerkingen:

  1. Nog voor de Herengracht dus. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Ik hoorde trouwens dat wij gister tegelijkertijd in de vegaslager waren, maar ik wist niet dat jij het was! haha.

      Verwijderen
  2. O, was jij dat. Wat een toeval. Volgende keer misschien beter.

    BeantwoordenVerwijderen