woensdag 4 september 2013

BudgetChallenge dag 1 & 2




Het is me wat hoor, die BudgetChallenge. Zoals ik op de facebookpagina al schreef had ik het de eerste dag best zwaar! Het was natuurlijk ook weer wennen aan de wekker om 6 uur, vroeg van huis weg om de trein naar Utrecht te halen en van 9 tot 17 weer in de collegebanken te zitten. Het was erg lang geleden dat ik voor het laatst voor 7 uur 's ochtends had ontbeten, en ik had me erop verkeken hoe snel je dan 's ochtends weer trek hebt - zeker als je geen geld hebt voor een kop koffie!

Netjes bijhouden wat je allemaal eet, en wat dat allemaal kost, dat kost ook best wat tijd. 'Gelukkig' zit ik aardig wat uurtjes in de trein, mooi momentje om de score bij te houden.

De afgelopen dagen at ik:


Maandag
otbijt:
yofu (AH aanbieding) met muesli, zonnebloempitten en lijnzaad (0,64)
1 kop koffie (0,07)

1 perzik (0,19), 1 banaan (0,20)

lunch:
tabbouleh met gedroogde kruiden ipv verse (0,40)

2 bananenmuffins (0,14)

avondeten bij vriendinnen:
wortelsoep met kikkerwten en zelfgebakken brood

Totaal: 1,64 (toch onder de 2 euro dus! hoera!)



Carrot soup heaven na een lange dag! Deze soep was volgens speciaal budgetrecept en kostte maar 5 cent per kom. Daarvoor kochten Mirte en Lize wel 'paardenwortels' bij de dierenspeciaalzaak. 10 kilo voor 1 euro, en dan hopen dat je ze opkrijgt voordat je bezwijkt aan een wortel-overkill!



Dinsdag
ontbijt:
havermout met water en 1 theelepel pindakaas (0,05)
1 snee roggebrood met pindakaas (0,09)

lunch:
stuk zelfgebakken brood (meegekregen van gister!)
1 banaan (0,25)

1 appel (gratissss bij de rabobank op de Uithof.. hmmkay, lekkerrr!)


Avondeten bij vriendin:
tomaten-paprikasoep
roggebrood (0,20) (dit betaalde ik ;-))
met pindakaas (0,09)

1 kop muntthee (0,05)

Totaal: 0,73

Schandalig goedkoop dagje dus! Het doet me bijna compenseren met zo'n heerlijke soja latte van de *bucks op het station... maar nee dan is alle gedane moeite voor niks ;-) Tot nu toe voor 2,37 weggegeten, dat geeft een beetje speling voor vandaag!

Echterrr ik mag natuurlijk niet meer buiten de deur eten deze week (al 2x gedaan!), hoewel dat wel weer gecompenseerd wordt door het feit dat ik vanavond 2 couchsurfers heb. Is het erg ongastvrij om te hopen dat ze al gegeten hebben voordat ze hier aankomen? ;-)

10 opmerkingen:

  1. couchsurfers komen op je couch surfen .. ze mogen blij zijn met alles wat ze krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er echt superlekker uit die wortelsoep! Maarrre... paardenwortels? wat is dat?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedkope, minder mooie wortels die je schijnbaar bij de dierenspeciaalzaak kunt kopen... daar willen Mirte en Lize de challenge mee winnen :p

      Verwijderen
  3. Nou, winnen ga ik duidelijk niet meer.
    Maar ik vind het nog steeds leuk en leerzaam om mee te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een beetje geluk gaan de couchsurfers voor jou koken.. Dat kan je toch niet weigeren? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat is een goede start! Ik zou dat dus echt niet kunnen, zo goedkoop. Heb je trouwens nog een bepaald doel voor het geld dat je bespaart?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou graag het bespaarde geld doneren aan een stichting zoals Plenty Food, maar helaas is het goede doel mijn collegegeld...

      Verwijderen
  6. Hallo

    Dit gat ik zeker volgen
    hoe ziet de Yofu van de Ah eruit?
    bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gewoon de yofu van Alpro, die was vorige week afgeprijsd :)

      Verwijderen